De când m-am alăturat echipei Streams.live în 2022, am primit întrebarea aceasta de cel puţin câteva mii de ori. Aşa că o să încerc să explic, pe scurt care, este treaba cu acest concept de Live Shopping, despre care povestesc pe oriunde mă duc. De asta m-am transformat din Customer Success Manager, aşa cum era descrisă poziţia mea în fişa postului, în Live Shopping Evangelist. Practic, m-am transformat în Apostolul Live Shopping-ului în România!
Aşadar, continuând pe aceeaşi linie evanghelică: Live Shopping-ul este o metodă inovatoare de a vinde produse. Este la intersecţia dintre eCommerce şi entertainment, îmbinând zona clasică de vânzare de produse online cu transmisiile live. Ce înseamnă asta? Ei bine, Live Shopping este atunci când un reprezentant al magazinului online sau un influencer apare în faţa unei camere, pe site-ul principal al magazinului, şi prezintă diferite produse. Spectatorii pot interacţiona cu gazda prin intermediul unui chat şi pot primi răspunsuri la întrebări legate de produs sau informaţii utile, pe care poate nu le-ar descoperi doar citind text şi review-uri pe net.
Un video despre Live Shopping, aici
Practic, prin Live shopping, cumpărătorii pot discuta direct cu vânzătorul, iar acesta îi poate convinge, în timp real, să cumpere direct din interfaţa video. Tot ce trebuie să facă un cumpărător este să apese două butoane şi asta e tot: produsul este al lui.
Prin natura jobului, am fost implicat direct în realizarea multor sesiuni de Live Shopping şi pot să vă spun un singur lucru: rată de conversie de aproximativ 9%. Nu cred să existe un alt tool de eCommerce care să poată avea un asemenea impact într-o perioadă de timp relativ scurtă – o sesiune de Live Shopping durează între 40 de minute şi o oră.
Cum arată o sesiune de Live Shopping? Vă dau un exemplu pe care îl folosesc şi eu când povestesc despre asta cu clienţii: sesiunea organizată de Answear, pentru lansarea colecţiei lor de toamnă din 2022.
Vrei să povestim despre Live Shopping? Alege o zi şi o oră aici: BOOK A DEMO